Den vanskelige samtale

 
Når du skal stille krav eller give afslag på noget, kan samtalen nemt opleves som vanskelig af både dig og den, du taler med. Hvordan får du den anden til at føle sig hørt og mødt, samtidig med at du holder fast i det svære budskab?
På dette kursus får du (og dine kolleger) enkle og effektive redskaber til de potentielt vanskelige samtaler. 

 

Mål

At styrke din jobtilfredshed og kompetencefølelse og samtidig gøre den, der skal hjælpes, mere tilfreds med rådgivningen.

 

Indhold og udbytte

På kurset får du:

  • et redskab til at komme godt igennem de vanskelige samtaler
  • en model for hvordan du kan give et svært budskab (når du fx skal give afslag eller stille krav)
  • redskaber til at håndtere reaktioner (fx vrede, gråd, passivitet eller talestrøm)
  • teknikker til at holde fokus og afgrænse en samtale 
  • redskaber til at afslutte en vanskelig samtale konstruktivt

På kurset (både traditionelt og online) indgår små film med samtaleeksempler, hvor du ser redskaberne i anvendelse.

 Form

Kurset fås både som traditionelt kursus på arbejdspladsen, som onlinekursus eller som blended learning forløb, hvor man kombinerer traditionel undervisning med online moduler.

 

Antal deltagere

Maks. 20 deltagere ved traditionelt kursus. Ved blended learning forløb og ved rent online kursus er der ingen øvre grænse for deltagerantal.

 

Varighed

Traditionelt kursus: En halv til en hel dag.

Online kursus: ca. 1 time fordelt på 12 små lektioner. Afsæt derudover 1-2 timer til arbejdsspørgsmål og øvelser. 

Blended learning: Efter aftale. Fx. en halv dags workshop samt onlinekursus.

 

Pris

1 dags traditionelt kursus: 1475,00 kr pr deltager ved 20 deltagere. 

1 licens til onlinekurset: 1200,00 kr. Prisen er inklusiv 6 måneders adgang samt kursusbevis og arbejdsbog. Bemærk at licensen er personlig og ikke må deles.

Mængderabat: Ved køb af flere licenser, gives der rabat.

Priseksempel: ved køb af 20 licenser er prisen 950,00 kr. pr deltager, inklusiv arbejdsbog og kursusbevis. 

Blended learning: Prisen afhænger af antal deltagere samt antall af workshops.

Kontakt Birgitte Wärn for et uforpligtende tilbud.

Ovenstående priser er ex.moms. 

 

Underviser

Birgitte Wärn er cand. mag. i dansk og psykologi og indehaver af Wärn Kompetenceudvikling med speciale i rådgivning af rådgivere. Birgitte Wärn har mere end 20 års erfaring som underviser og supervisor af rådgivere i forhold til samtalen som professionelt redskab. Gennem årene har mere end 5000 deltagere været på kurser eller efteruddannelse hos Birgitte Wärn. 

Derudover er Birgitte Wärn forfatter til flere erhvervsrettede håndbøger og artikler, blandt andre ”Den lille guide til konfliktløsning i grupper og organisationer", "Den lille guide til stresshåndtering på arbejdspladsen" og "Den lille guide til psykiske problemer blandt medarbejdere".

Birgitte Wärn har selv flere års erfaring med rådgivning af forsikrede ledige og kontanthjælpsmodtagere fra tidligere ansættelser, ligesom hun løbende kører rådgivningsforløb for mennesker, der er ramt af stress, angst eller depression.

 

Har du spørgsmål til kurset?

Close

50% Complete

Tilmelding til psykiatrivejleder uddannelsen med start september 2018